7/19/14

Actor kesal dituduh menipu melalui MLM

Pelakon dan juga suami kepada aktres Eira Syazira ini melahirkan rasa kesalnya apabila dituduh sesetengah pihak bahawa dirinya menjalani perniagaan Multilevel Marketing (MLM) atau skim cepat yang kaya yang berunsurkan penipuan.

Dakwaan terbabit dikuatkan apabila baru-baru ini Azad telah membuat keputusan untuk membeli sebuah motorsikal berkuasa besar iaitu Ducati Diavel yang bernilah lebih daripada RM100,000.
"Saya kesal orang ramai salah anggap kenyataan saya beli motor Ducati hasil bisnes seperti Multilevel Marketing (MLM) atau skim cepat kaya.

"Walhal mereka tidak tahu sebenarnya saya guna duit lakonan saya selama ini dan juga duit bisnes tersebut. Lagipun saya memang sudah lama mengidamkan untuk mempunyai sebuah motorsikal Ducati," ujarnya seperti yang dipetik dari laporan mStar.



Sementara itu, pasangan suami isteri ini juga dikatakan sedang menjalankan bisnes Rania Marketing dengan niat memperdayakan orang ramai apabila Eira juga dilihat sedang dalam proses membeli sebuah kereta jenis Mitsubishi Evo.

"Mereka salah anggap dengan konsep-konsep pemasaran ini. Saya ingin jelaskan bahawa perniagaan ini bukan MLM atau skim cepat kaya sebaliknya kita ada produk untuk dijual iaitu produk kosmetik Rania dan ianya adalah 'networking marketing'.

"Saya merupakan orang pertama yang dilantik untuk jadi stokis dan tanggungjawab saya mencari stokis-stokis lain yang berminat untuk menjual produk ini," jelasnya yang kecewa apabila niat baiknya membantu bangsa Melayu disalah tarsirkan.

Azad juga berkata dia tidak pernah berniat untuk menjalankan perniagaan yang berunsurkan penipuan terutama sekali di dalam bulan Ramadan yang mulia ini.

No comments:

Other News

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...