7/21/14

Pelajar nekad rempuh dua peragut yang meragut begnya

Kuala Lumpur: Seorang pemandu wanita nekad merempuh bahagian belakang motosikal dua lelaki yang baru meragutnya dalam kejadian di Lorong Raja Muda Abdul Aziz menghala Jalan Tun Razak, semalam. 

Kejadian pada jam 1 pagi itu, mangsa warga Kazakhstan, pelajar universiti swasta berusia 25 tahun diragut dua lelaki yang menaiki motosikal dengan memecahkan cermin sisi pemandu dengan cota sebelum meragut beg tangannya.


Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad, berkata dua peragut itu kemudian memecut motosikal dengan melintasi pembahagi jalan ke arah bulatan Pahang sebelum mangsa mengejar dan melanggar belakang motosikal sehingga menyebabkan dua suspek itu tercampak. 

Katanya, penunggang motosikal itu kemudian melarikan diri bersama beg tangan mangsa dan pemboncengnya cedera parah sebelum motosikal yang dinaikinya dilanggar kenderaan yang datang dari arah Kampung Baru. “Kenderaan wanita yang tersepit di pembahagi jalan menyebabkan sebuah kenderaan yang datang dari arah Jalan Tun Razak merempuh kenderaan mangsa. 

“Bagaimanapun mangsa hanya mengalami cedera ringan dan suspek dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) bagi mendapatkan rawatan lanjut,” katanya. 
Menurutnya, mangsa kerugian hampir RM2,000 akibat insiden itu. 

Zainuddin berkata, siasatan lanjut mendapati dua suspek yang berusia 18 tahun itu menggunakan nombor pendaftaran palsu.


No comments:

Other News

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...